Kmalu pri prodajalcih v Evropi

Japonci so v teh dneh pokazali nove uradne fotografije povsem nove top različice modela swift, ki bo v januarju leta 2012 že na voljo evropskim kupcem. Obenem so pri Suzukiju razkrili tudi nekaj novih tehničnih podatkov o tej 'vroči' kombilimuzini.

Nova trivratna, bolj športno in manj praktično orientirana različica modela swift predstavlja evolucijsko izpeljanko leta 2006 predstavljene športne izvedbe (do sedaj so prodali približno 62000 primerkov takšnega swifta), ki je že takrat prejela nekaj dodatnih športnih atributov (drugačna odbijača, drug izpušni sistem, športno vzmetenje, par športnih sedežev znamke Recaro, 16-palčna kolesa ter štiri zavorne kolute..) ter dodatno oznako sport. Pod motornim pokrovom te različice se je skrival 1,6-litrski bencinski motor s 125 KM.

Tudi zadnja športna izdaja modela swift (dolžina: 3890 mm, širina: 1695 mm, višina: 1510 mm, medosna razdalja: 2430 mm, masa avtomobila: 1045 kg, prostornina prtljažnika: od 211 do 512 litrov) je oplemenitena po podobnem športnem receptu (trše vzmetenje in drugačna odzivnost volanskega sistema, spremenjena podoba obeh odbijačev ter vseh glavnih zunanjih svetlobnih teles, 17-palčna lahka platišča s pnevmatikami dimenzij 195/45 R17, dodatni obrobi bočnih pragov, zadnji strešni usmernik zraka…) kot predhodnik iz leta 2006, ker so ga pri Suzukiju tudi v tem primeru oplemenitili z zajetnim paketom vgrajene opreme ter dobro vidnimi zunanjimi športnimi atributi, ki to kompaktno kombilimuzino iz evropske 'supermini' kategorije spremenijo v vernega predstavnika GTi gibanja, ki ga je sprožila prva generacija Volkswagnovega golfa.

Zato so za nastavitve podvozja pri novi različici swift sport poskrbeli Britanci, ki so malega Japonca odvlekli na Škotsko in se z njim podili po slabo vzdrževanih in ozkih gorskih cestah. Med ostalimi posebnostmi tega 'superminija' omenjajo tudi nov prednji par HID (High-Intensity Discharge) žarometov s samodejno prilagoditvijo svetlobnega snopa, elektromagnetno odpiranje zadnjih prtljažnih vrat, gumb za zagon pogonskega motorja, samodejno klimatsko napravo in obširen klasični električni paket. Dobro je poskrbljeno tudi za varnost potnikov, ker je takšen swift serijsko opremljen s štirimi zavornimi diski, sedmimi zračnimi blazinami, na krovu pa se nahaja tudi serijsko vgrajeni sistem ESP, ki vedno deluje v povezavi s sistemi ABS, EBD in ASR (TCS). Japonci so ob predstavitvi posebej izpostavili dejstvo, da ta swift uradno ni registriran za prevoz petih potnikov, ker lahko njegova športno orientirana notranjost potniške kabine sprejme samo 4 potnike.

Za trenutno najbolj športno različico modela swift so Japonci pripravili posebno izvedbo obstoječega motorja (tip M16A), ker lahko 1,6-litrski atmosferski VVT bencinski motor sedaj razvije 136 KM pri športnih 7000 vrtljajih v minuti ter 160 Nm motornega navora pri razmeroma visokih 4400 vrtljajih v minuti, kar v današnji dobi mini turbobencinskih motorjev niso najbolj impresivne številke, vendar nakazujejo na bogato zapuščino Suzukijeve motociklistične tradicije, podobno kot pri znamki Honda. Motor, ki v interesu prave športnosti in volje do življenja ljubi priganjanje v višje motorne obrate, bo serijsko spojen z 6-stopenjskim ročnim menjalnikom pri katerem ima zadnja, 6 prestava vlogo 'overdrive' prestavnega razmerja, ki bo pri križarjenjih po avtocestah poskrbelo za nižjo porabo goriva in solidno potovalno hitrost.

Po prvih odzivih iz britanskih medijev so Japonci skupaj z Britanci opravili zelo dobro delo, ker so britanski novinarji ob primerjavi z aktualno različico že opazili bolj direktno delujoč volanski mehanizem, večjo hitrost avtomobila (največja hitrost: 195 km/h), boljšo agilnost (od 0 do 100 km/h: 8,7 sekunde) ter izboljšane vozne lastnosti, čeprav vgrajeni pogonski sklop navzlic povečani moči sedaj ustvari za 10 odstotkov manj CO2 emisij (147 g/km), nižja (6,82 litra) in uradnim (6,4-litra) navedbam podobna pa je tudi poraba goriva ob premagovanju stotih kilometrov. Za swift 1.6 VVT sport bodo pri britanski podružnici znamke Suzuki zahtevali približno 1.500 britanskih funtov doplačila, prodajna cena pa znaša približno 13.500 britanskih funtov.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO SKRBIŠ, Milan Skrbiš s.p.