V naslednjem marcu bo minilo že 50 let od prve predstavitve legendarnega Suzukijevega terenskega vozila, ki še vedno nima nobene prave konkurence, ker je tudi aktualni jimny edini pravi predstavnik resnično kompaktnih terenskih avtomobilov. Istočasno je jimny tudi prvi serijski štirikolesno gnani japonski predstavnik kompaktnih avtomobilov.
V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je Osamu Suzuki, tedanji prvi mož koncerna Suzuki, velikokrat razmišljal o razvoju lahkega terensko prehodnega 'kei-car' avtomobila s stalnim 4x4 pogonom, ki bi s svojimi lastnostmi lahko ugodil tedanjim japonskim zakonskim določbam glede same velikosti (največja dovoljena dolžina in širina: 3 x 1,3 metra) avtomobila in njegove pogonske moči (največja dovoljena delovna prostornina vgrajenega motorja: 350 kubičnih centimetrov), vendar ga je k dokončni realizaciji te ideje spodbudil šele bankrot japonskega podjetja Hope Motor Company, ki je od leta 1965 do leta 1968 proizvedlo samo 15, pretežno ročno izdelanih primerkov prvega japonskega 'mini-jeepa' z modelno oznako hopestar ON360 …
Podjetni Osamu Suzuki je leta 1968 pridobil vse lastninske pravice za izdelavo tega 'serijskega' modela, čigar proizvodnjo je japonsko transportno ministrstvo odobrilo že leta 1967. Ta 'mini-jeep' (dolžina: 2995 mm, širina: 1295 mm, višina: 1765 mm, medosna razdalja: 1950 mm, masa avtomobila: 625 kg), ki so ga pri znamki Suzuki takrat uporabili za osnovo njihovega lastnega prototipnega izdelka, so Japonci ob njegovem nadaljnjem razvoju nadgradili in prilagodili vgradnji Suzukijevih sestavnih delov. Tako se je v marcu leta 1970 pojavil prvi serijski jimny 360, ki je od izdelka znamke Hopestar podedoval nosilno šasijo in karoserijske dimenzije, čeprav so pri znamki Suzuki ob njegovem razvoju poskrbeli za drugačno podobo prednjega dela pri avtomobilu, ki ga je takrat krasila uradna oznaka LJ (Light Jeep) 10. To, samo Japoncem namenjeno različico (3-sedežnik, en sedež je zavzela rezervna pnevmatika), je premikal zračno hlajeni bencinski 2-valjnik, ki jev lahko mobiliziral 25 KM (18 kW) pri 6000 vrtljajih v minuti ter 33,4 Nm motornega navora pri 5500 vrtljajih v minuti. Leta 1972 se pojavi skoraj identična, vendar malenkost močneje motorizirana različica LJ20, ki je prejela vodno hlajen pogonski sklop, sposoben mobiliziranja 28-tih KM (20 kW). Tega leta so kupcem prvič ponudili tudi 'hard-top' različico z odstranljivo trdno streho iz steklenih vlaken. Leta 1973 so pri avtomobilu spremenili samo podobo prednjih smerokazov, leta 1974 ga pričnejo izvažati v ZDA, kjer ima različica LJ20A/E vlogo prvega suzukija z vgrajenim 4x4 pogonom. Od leta 1970 do začetka leta 1976 se je za nakup takšnega terenskega malčka odločilo približno 243.000 japonskih kupcev.
Večje spremembe je prineslo šele leto 1975, ker so takrat na japonskem transportnem ministrstvu spremenili pravila 'kei-car igre', ki so začela veljati leta 1976. Tako smo dobili prvo resnično prodajno uspešno različico malega japonskega plezalca, ki je nekoliko večja (največja dovoljena dolžina: 320 cm, največja dovoljena masa 1400 kg) in tudi bolje motorizirana, ker premore vgrajen 550-kubični pogonski sklop iz enega izmed modelov tedanjih Suzukijevih motociklov. Ta model, ki je znan kot različica LJ50 (alias jimny 55/SJ10), je po zaslugi spremenjenih pravil igre pravi štirisedežnik, ker je rezervno kolo tokrat nameščeno na zadku. Čeprav je ta izvozno zelo uspešna različica (v Avstraliji je dosegla kultni status med mladino) modela jimny malenkost šibkejša, ker premore samo 26 KM (19 kW), ima uporabnik na razpolago več motornega navora (52 Nm pri 3000 vrtljajih v minuti) v bolj prijaznem območju delovnih motornih vrtljajev. Prodajni uspeh te različice v Avstraliji in kasneje tudi v ZDA je spodbudil Japonce k pričetku izvoza tega modela v Evropo. Prvi, ki so lahko spoznali tega simpatičnega in terensko zmogljivega malčka, so bili Nizozemci, ker so si ta model lahko omislili že leta 1977, ko pri nemškem uvozniku sploh niso hoteli ničesar vedeti o tem, po njihovem absolutno prešibkem modelu. Na te trditve so Japonci zelo hitro odreagirali, ker so v istem letu predstavili različico LJ80 (SJ20), ki se ga spominjamo kot avtomobila, ki je bil v Evropi med prvimi, ki je ustvaril kategorijo danes zelo čislanih terensko prehodnih vozil za delo, šport in prosti čas (SUV). Pod motornim pokrovom te modificirane različice se skriva 0,8-litrski bencinski štiritaktni štirivaljnik, ki je lahko mobiliziral 41 KM (30 kW) pri 5500 vrtljajih v minuti ter 61 Nm motornega navora pri 3500 vrtljajih v minuti. Vgradnja močnejšega motorja je prinesla tudi razširjena koloteka in večji rezervoar za gorivo (40 litrov). Prvi majhni terenski suzukiji so se na nemškem tržišču pojavili v marcu leta 1980.
Za takšnega kompaktnega suzukija (dolžina: 317 cm, širina: 140 cm), je nemški kupec odštel najmanj 12.500 nemških mark, precej manj kot za lado nivo (15.975 nemških mark) ali pa jeepa CJ-5 (20.570 nemških mark), posledično si je mali suzuki hitro pridobil veliko občudovalcev, tudi na račun majhnosti in posledične prikupnosti, zato so ga ženske hitro vzljubile. Tako se je mali LJ80 leta 1981 lahko pohvalil z naslovom najbolje prodajanega terenskega vozila na tedanjem zahodnonemškem tržišču. To, danes že kultno različico (masa avtomobila: od 685 do 725 kg) majhnih in lahkih terenskih suzukijev, so izdelovali do konca leta 1981. Ta model so leta 1982 nasledili predstavniki nove, preoblikovane in nekoliko večje druge generacije (dolžina: 3190 mm, širina: 1395 mm, višina: 1690 mm, medosna razdalja: 2030 mm), znane po modelnih oznakah SJ410 (SJ30) in SJ413 (JA51), ki so jo kupcem kasneje ponudili tudi v podaljšani verziji (dolžina: 4010 mm). Predstavniki serije SJ410 so ob tem prejeli izboljšano verzijo 2-taktnega vodno hlajenega bencinskega 3-valjnika iz različice LJ50, ki je uporabniku lahko zagotovil 20 kW (28 KM) pogonske moči. Leta 1984 se je pojavila tudi občutno močnejša verzija SJ413, kjer se je pod motornim pokrovom prvič pojavil hišni 1,3-litrski bencinski štirivaljnik. To generacijo modela jimny so Japonci ponujali z več različnimi pogonskimi sklopi (delovna prostornina: od 539 do 1324 kubičnih centimetrov), obstajala pa je tudi dizelsko gnana verzija z vgrajenim 1,9-litrskim dizelskim motorjem, ki so jo izdelovali samo v Španiji, kjer je nastajal licenčni jimny znamke Santana. Po licenci so takšne jimnyje izdelovali, oziroma sestavljali tudi na Tajskem, Indiji, Pakistanu, Keniji, Kolumbiji in Indoneziji. Do zaključka proizvodnje v letu 1998 so kupcem dostavili skoraj 1,7 milijona takšnih suzukijev.
Uradno tretja generacija (v določenih okoljih ob tem govorijo o četrti generaciji tega modela …) se je pojavila leta 1998. Jimny iz serije JB je še nekoliko večji (dolžina: 3610 mm, širina: 1600 mm, višina: 1670 mm, medosna razdalja: 2550 mm) od predhodnikov, ob tem je postal tudi nekoliko bolj zaobljen, prvič pa so ga uradno ponujali tudi kot kabriolet. V tem primeru so Japonci za samodejno premikanje uporabili 1,3-litrski bencinski motor, ki lahko uporabniku zagotovi 59 kW (80 KM) pogonske moči. Prvič so kupcem ponudili tudi verzijo s samo prednjim pogonom, ki pa je bila uradno samo nekoliko bolj varčna (- 0,2 litra) pri porabi pogonskega goriva in občutno počasnejša pri pospeševanju od 0-100 km/h (21,2 sekunde) od 4x4 različice (16,8 sekunde, povprečna poraba: 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov), čeprav imata obe verziji identično končno hitrost (140 km/h). Ob tem velja omeniti tudi občutno večjo maso vozil iz serije JB, ker je takšen jimny bolje založen s komfortno in varnostno opremo, posledično govorimo o avtomobilu z maso od 1000 do 1100 kg. Za nakup predstavnika tretje generacije modela jimny, ki je leta 2012 doživela tudi pomladitev, se je do konca proizvodnje (2018) odločilo približno 918.000 kupcev. Leta 2018 smo dobili aktualno generacijo tega modela, ki je pri domačih kupcih izredno priljubljena, morda tudi na račun izredno 'retro' oblike, ki obuja spomin na prvotni jimny. Priljubljenost aktualnega modela (uradno predstavnik četrte generacije) pa potrjuje tudi nedavno razkrita informacija o približno dveh letih čakalne dobe, zato lahko novega jimnyja takoj prodate za več denarja kot ste zanj odšteli ob nakupu …
Suzuki Jimny (LJ10)
Suzuki Jimny (LJ20-1)
Suzuki Jimny (LJ20-2)
Suzuki Jimny 55 (SJ10)
Suzuki Jimny (SJ20)
Suzuki Jimny Half Metal Door (SJ30FK)
Suzuki Jimny 1000 Full Metal Door (SJ40)
Suzuki Jimny (SJ30VC)
Suzuki Jimny 1300 Panoramic Roof (JA51)
Suzuki Jimny Wide (JB32)
Suzuki Jimny (JB43)
Suzuki Jimny Cabrio (JB43)
Suzuki Jimny Land Venture (JB23)
Suzuki Jimny XC (JB23)
Suzuki Jimny Wild Wind (JB23)
Suzuki Jimny XC X-Adventure (JB23)
Suzuki Jimny Sierra X-Adventure (JB43)
Suzuki Jimny (JB43)
Suzuki Jimny 4SPORT (JB43)
Suzuki Jimny v aktualni, zadnji generaciji
Prototipni Hopestar ON360
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
AVTO SKRBIŠ, Milan Skrbiš s.p.